Skip to main content

Populations [Ciało otwarte:miejsce sztuki44/FAMA 2016:Świnoujście:Poland]


Populations
installation/objects, 2016, 15 × Ø120×20 mm: medical cabinet, Petri dishes, 3D print (PLA)

Populacje
instalacja/obiekty, 2016, 15 × Ø120×20 mm: szafka lekarska, szalki Petriego, druk 3D (PLA)

[scroll down for description]


Populations are the result of my wander through many systems and meanings. Digitally generated and virtually soulless piece has its roots in mathematical theories that represent natural phenomena. On the other hand detail is the record of process that results from physical character of used material and tool.

Populations were created inside Petri dishes – a laboratory glassware, which is used to culture microorganisms. Geometrical plan of a 3D print was developed with mathematically generated height map and resulted in three-dimensional model. Organic form reminds of urban patterns.
Digital representation was complemented by trace recording of print-head movement over the object. Purely technical form was completed by action, that is dependable on physical basis and technical craftsmanship. Fragile threads connecting certain spots on every level of the map are created by residues of material leaking, as print-head travels from spot to spot.

Populations are cultured in the reality, where digital and physical describe and affect each other. It is the reality, where there are no "either... or", but a perfect symbiosis among the (so-called) opposites.


Populacje są efektem wędrówki przez wiele systemów i sensów. Dzieło powstałe przy pomocy nowoczesnych technologii i oparte na matematycznych algorytmach, a jednak blisko związane z naturą i materialnością. Organiczna forma, bazująca na algorytmicznie generowanym podziale płaszczyzny i przestrzeni, wywołuje skojarzenia z systemami urbanistycznymi (organizmem miasta). Jednocześnie zmiana skali i umieszczenie w kontekście naczyń laboratoryjnych tworzy dodatkową płaszczyznę odbioru i percepcji obiektów.

Instalacja zbudowana jest z wydruków 3D umieszczonych wewnątrz naczyń laboratoryjnych, przeznaczonych do hodowli mikroorganizmów. Forma została opracowana przez podział płaszczyzny tesselacją Woronoja i dopełniona fizycznym zapisem ruchu głowicy drukarki 3D. Przemieszczająca się głowica drukująca, zostawiła ślad toru ruchu w postaci cienkich „nici”, tworząc unikalną sieć połączeń pomiędzy punktami obiektu. Pozornie cyfrowo wygenerowane i bezduszne dzieło, swoje korzenie znajduje w teoriach matematycznych odnoszących się do natury, a wykańczający detal stanowi rejestrację procesu, wynikającego z fizycznego charakteru materiału i narzędzia.


Praca prezentowana podczas wystawy "Ciało otwarte - ciało ludzkie, ciało miasta, ciało państwa" w Galerii Sztuki Współczesnej miejsce sztuki44 (kurator ms44: Andrzej Pawełczyk), na 46. Międzynarodowym Kampusie Artystycznym FAMA, Świnoujście 2016.

fot. autora


Popular posts from this blog

Ephemeral architecture – Poltva river revitalisation [Białystok:Poland/Lviv:Ukraine]

Architektura Efemeryczna - rewitalizacja rzeki Poltvy we Lwowie to temat pracy magisterskiej wykonanej pod kierunkiem mgra inż. arch. JANA KABACA , na Wydziale Architektury Politechniki Białostockiej. MIASTO , które obecnie leży na Ukrainie, od początków swego istnienia cechowała wielokulturowość i wzajemny szacunek mieszkańców. Różnorodność osadników, zachowujących swoją tożsamość kulturową i religijną spotykała się z gościnnością i tolerancją. Dzięki temu miasto mogło się dynamicznie rozwijać i gromadzić bogactwa. Z czasem, gdy poziom zamożności mieszczan znacząco wzrastał, pojawiała się potrzeba rozwoju intelektualnego i kulturalnego. Dzięki czemu we Lwowie pojawiło się mnóstwo znakomitych uczelni wyższych, dzieł architektonicznych, artystycznych, ale także wiele znanych osobistości odwiedzało to urokliwe miasto. Niestety wiek XX i 2 wojny światowe przyniosły zniszczenia. Mieszkańcy i sąsiedzi byli zmuszeni stanąć przeciw sobie w walce, zostało zatartych wiele świadectw historii mi

to disappear [Galeria Pod Arkadami:Łomża:Poland]

to disappear  Description:  In a painted room every 15 seconds flash captures for a moment a shadow of the audience moving around the hall. What is more, the visitors, in addition to their primary role as the recipient of art, become also a co-author of an art object. The undertaken problem of a temporary commemoration relates to existentially marked questions about a human beings, physical existence, and finally the disappearance, when after the momentary perpetuated sign, it dissipates, leaving space to next entities. Unicell Poland , owner of Primacol brand, manufacturer of Neon paint helped to create the installation 'to disappear'. Here you can read the full text of  Plexus Solaris  by Dorota Perszko [polish version only]. znikać Opis pracy: W pomalowanym pomieszczeniu co 15 sekund lampa błyskowa utrwala na moment cień przemieszczającego się w obrębie sali widza. Zwiedzający, prócz swej podstawowej roli odbiorcy sztuki, staje się współtwórcą obiektu artystycznego. Pod

Spirit of the Factory [Hajnówka:Poland]

Spirit of the Factory , the performance on the gongs and Tibetan bowls by Ryszard Ługowski and installation by Paweł Dudko, who made ​​a projection of more than 40 photos of workers, starting from the concierge, the employees of particular workshops, ending on the employees of the office. The image was projected parallel with the two projectors placed in two parts of furnaces manufactured by Hamech Machine Factory . Exhibition was curated by Jarosław Perszko . Duch Fabryki , czyli performance na gongach i misach tybetańskich Ryszarda Ługowskiego i instalacja Pawła Dudko, na którą złożyła się projekcja ponad 40 zdjęć pracowników, od portiera zaczynając, przez pracowników poszczególnych hal produkcyjnych, na pracownikach biurowych kończąc. Obraz wyświetlany był równolegle z dwóch projektorów umieszczonych w dwóch elementach palenisk produkowanych przez Zakłady Maszynowe Hamech . Kuratorem wystawy był Jarosław Perszko . Praca prezentowana na hali malarni Zakł