Skip to main content

i-th [Ziemia Obiecana:miejsce sztuki44/FAMA 2015:Świnoujście:Poland]


i-th
interactive installation, 2015, object 140×30×200 cm: plywood, notebook, electronic control system.

Creating the installation i-th was accompanied by feelings associated with the processes of unification, standardization, and broadly defined statistical analysis. This reality led to the idea of an ephemeral collective portrait, which is a constantly evolving image of an actor, who decides to participate. The form of i-th references to "utopian" (in reference to the motto of the exhibition) time in man's life - to vacation, leisure and popular commemorative "photo-booth walls" that allow, often naive, transformation into someone or something else.
Every viewer, placing their head in the frame, triggers the shutter release. Images are successively overlaid, leading to the creation of an alternating, evolving unified portrait.

i-ty

instalacja interaktywna, 2015, obiekt 140×30×200 cm: sklejka drewniana, notebook, kamera, elektroniczny układ sterujący.

Tworzeniu instalacji i-ty towarzyszyły uczucia związane z procesami unifikacji, standaryzacji i szeroko pojętej analizy statystycznej. Z tej rzeczywistości zrodził się pomysł efemerycznego portretu zbiorowego, który stanowi nieustannie ewoluujące przedstawienie, decydującego się na udział, funkcjonariusza. Swoją formą i-ty nawiązuje do "utopijnego" (w nawiązaniu do hasła przewodniego wystawy) czasu w życiu człowieka - do wakacji, wypoczynku i popularnych pamiątkowych "fotościanek", które pozwalają na, często naiwne, przeobrażenie się w kogoś lub coś innego.
Każdy widz, umieszczający głowę w ramie wyzwala wykonanie zdjęcia. Obrazy są kolejno nakładane na siebie prowadząc do powstania zmiennego, ewoluującego, zunifikowanego portretu.




Praca prezentowana podczas wystawy "Ziemia obiecana. Podróż do granic utopii." w Galerii Sztuki Współczesnej miejsce sztuki44 (kurator ms44: Andrzej Pawełczyk), na 45. Międzynarodowym Kampusie Artystycznym FAMA, Świnoujście 2015.


Wystawa "Ziemia obiecana" otrzymała jedną z głównych nagród FAMY:
Trójząb Neptuna - Nagroda dla Najlepszego Wydarzenia Artystycznego Festiwalu - dla autorów wystawy ZIEMIA OBIECANA, fundator - Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego.


Popular posts from this blog

Chroma Theory [NFT:artblocks.io]

Chroma Theory is an infinite scripted digital animation that is based on color theory. All of the spots visible in a single rendering are subject to the rules of perception, mixing, matching, or contrasting colors.

Dream collection [Experyment:Zbąszyń:Poland]

The  Dream collection  is based on an interactive activity, the essence of which is the transcription of the participant's statement into a visual form using an author's device. The resulting object becomes very personal, and the written content is only a sign of the event. Dream collection , close-up | Kolekcja marzeń , zbliżenie, fot. Dorota Bulińska Dream collection happening/objects, 2021, foam board, FDM PLA print, 15 × 15 × 1 cm  Kolekcja marzeń działanie/obiekty, 2021, płyta piankowa, druk FDM PLA, 15 × 15 × 1 cm Dream collection , general view | Kolekcja marzeń , widok ogólny ekspozycji, fot. Dorota Bulińska The Dream collection is based on an interactive activity, the essence of which is the transcription of the participant's statement into a visual form using an author's device. The resulting object becomes very personal, and the written content is only a sign of the event. Dream collection , happening, participant signing the print | Kolekcja marzeń , działa

Ex-machina [solo exhibition:Baszta Gallery:Zbąszyń:Poland]

Ex-machina is a solo exhibition in Baszta Gallery in Zbąszyń, Poland. The leitmotiv of the show is the author's device Machine Creative , which was used to create and present other objects.  The idea behind Machine Creative  was to build a device that would function as a creator, replicating the process from human-machine relation to machine-object creation. An artist, a creator, replaced by a device is not a new idea. However, it is still an issue to determine where the creative process comes from and how it exactly works. With all the knowledge, it still resembles a mystery. The process is reflected in the exhibition. Machine Creative  produces objects from which all are different and each is unique. Although the mechanism is designed to extrude the material steadily, the filament is uniform and the extrusion is protected from external factors, every creation is one of a kind. The device was used to

The Faces of the Circle [WRiI ASP:Gdańsk:Poland]

The Faces of the Circle artistic part of the doctoral dissertation in the discipline of fine arts Oblicza koła część artystyczna rozprawy doktorskiej w dyscyplinie sztuki piękne   zbiór 0. (eng. 'Set 0.') seria 12 obiektów, 2017, FDM PLA, ok. 20 × 21 cm każdy series of 12 objects, 2017, FDM PLA, ca. 20 × 21 cm each Oblicza koła — zbiór 0. Oblicza koła — zbiór 0. zbiór 1.  (eng. ‘Set 1.’) cykl 11 obiektów, 2017, FDM PLA, 20 × 21 cm każdy cycle of 11 objects, 2017, FDM PLA, 20 × 21 cm each Oblicza koła — zbiór 1. — 2⁰ Oblicza koła — zbiór 1. — 2¹⁰ zbiór 2.  (eng. ‘Set 2.’