Skip to main content

Fruits of illumination [Festiwal Fabryka Światła:Przasnysz:Poland]

"Owoce oświecenia", instalacja interaktywna, Festiwal Fabryka Światła, wystawa Wyspa Światła, Przasnysz 2014.

Fruits of illumination
interactive site-specific installation, 2014, 9 objects 30×11×11 cm: 3D printing, electronic control system, porcelain light bulb socket, electrical wire.

Owoce oświecenia
interaktywna instalacja site-specific, 2014, 9 obiektów 30×11×11 cm: druk 3D, elektroniczny układ sterujący, oprawka porcelanowa, przewód elektryczny.



The installation Fruits of illumination is created by nine objects hung on the branches of a tree. Its form and location refer to the nature, however both the form, used materials and the creation process itself, come from the world of industrial design. 
Fruits of illumination discreetly exist in space, revealing its presence only to those who decide to come closer. When the viewer approaches, object lights up with warm white light.


Instalację Owoce oświecenia tworzy dziewięć obiektów zawieszonych na konarach drzewa. Swoją formą i lokalizacją nawiązują do naturalnych owoców, jednak zarówno forma, wykorzystane materiały, jak i sam proces tworzenia, pochodzą ze świata form przemysłowych.

Owoce oświecenia dyskretnie istnieją w przestrzeni, swoją obecność objawiając tylko tym, którzy zdecydują się podejść bliżej. Wobec bliskości widza pojedynczy obiekt jaśnieje ciepłym, białym światłem.

"Owoce oświecenia", instalacja interaktywna, Festiwal Fabryka Światła, wystawa Wyspa Światła, Przasnysz 2014.


"Owoce oświecenia", instalacja interaktywna, Festiwal Fabryka Światła, wystawa Wyspa Światła, Przasnysz 2014.

Praca prezentowana podczas wystawy "Wyspa światła" podczas Festiwalu Fabryka Światła. Przasnysz 2014.

"Owoce oświecenia", instalacja interaktywna, Festiwal Fabryka Światła, wystawa Wyspa Światła, Przasnysz 2014.
fot. autora


Popular posts from this blog

Dream collection [Experyment:Zbąszyń:Poland]

The  Dream collection  is based on an interactive activity, the essence of which is the transcription of the participant's statement into a visual form using an author's device. The resulting object becomes very personal, and the written content is only a sign of the event. Dream collection , close-up | Kolekcja marzeń , zbliżenie, fot. Dorota Bulińska Dream collection happening/objects, 2021, foam board, FDM PLA print, 15 × 15 × 1 cm  Kolekcja marzeń działanie/obiekty, 2021, płyta piankowa, druk FDM PLA, 15 × 15 × 1 cm Dream collection , general view | Kolekcja marzeń , widok ogólny ekspozycji, fot. Dorota Bulińska The Dream collection is based on an interactive activity, the essence of which is the transcription of the participant's statement into a visual form using an author's device. The resulting object becomes very personal, and the written content is only a sign of the event. Dream collection , happening, participant signing the print | Kolekcja marzeń , działa

Po prostu [Podlasie:Ratusz Kultury:Gdańsk:Poland]

In Podlasie, there is a local language described as Podlachian, and by local residents as  prosta  [ simple ],  tutejsza  [ local ],  swoja  [ native ], or  nasza  [ our ]  mowa  [language]. It is still used in speech, and today, thanks to its popularizers, also in written and literary forms. In Podlachian , general view | Po prostu , widok ogólny In Podlachian object, 2021, MDF frame, FDM PLA print, 27 × 27 × 6  cm  Po prostu obiekt, 2021, rama MDF, druk FDM PLA, 27 × 27 × 6  cm  In Podlachian , detail |  Po prostu , detal In Podlasie, there is a local language described as Podlachian, and by local residents as prosta [ simple ], tutejsza [ local ], swoja [ native ], or nasza [ our ]  mowa [language]. It is still used in speech, and today, thanks to its popularizers, also in written and literary forms. This undisputed element of heritage sometimes gives rise to ambivalent feelings. Among many people who use the Podlachian language, there is a conviction, e.g. with a lower social statu

(Un)necessary [10th Multi.Art:Kalisz:Poland]

(Un)necessary object, 2016, 10×10×15 cm: 3D print (PLA) (Nie)zbędne  obiekt, 2016, 10×10×15 cm: druk 3D (PLA) [ scroll down for description ] The object was created as a result of the observation of 3D printing technology. Sequences of numbers and algorithms have only become guidelines for its physical representation. Expected tool inaccuracy, non-uniformity of the material and a number of external factors make, what might seem possible to duplicate information, in fact, an individual and unique form. Similarly, as in the case of other processes (eg. casting), so here appear elements, unwanted in the final object, but necessary due to technological reasons. Usually removed by the author, they reveal the nature of the process and constitute its clear record. Thin threads are traces of the print-head movement. At the same time their multiplication and density become the basic building material of space. Obiekt powstał jako wynik obserwacji technologii druku trójwymiarowego. C